Αρχείο άρθρων

2014-04-24 19:58

Ψυχοκινητική Αγωγή και Ψυχοκινητική Θεραπεία στο Εργαστήρι Ψυχοκινητικής

Η ψυχοκινητική εξέλιξη ενός ανθρώπου αναφέρεται σε όλες εκείνες τις δεξιότητες που αποκτά από τη βρεφική ηλικία κι έπειτα, στο σωματικό / κινητικό, στο γνωστικό / αντιληπτικό και στο συναισθηματικό / κοινωνικό τομέα. Όλοι οι παραπάνω τομείς αναπτύσσονται παράλληλα και ο ένας επηρεάζει τον άλλον....

—————

2014-04-15 08:49

Διαταραχές Λόγου και Ομιλίας - Αρθρωτική και Φωνολογική Διαταραχή

  Στην  αρθωτική διαταραχή αναφερόμαστε σε δυσκολίες που εμφανίζουν τα παιδιά ως προς την παραγωγή των ήχων-φωνημάτων, όσο αφορά προς το τρόπο και τόπο άρθρωσης του κάθε φωνήματος. Τα αίτια αυτής της διαταραχής χωρίζονται σε δυο κατηγορίες τις:     1.   ...

—————

2014-04-14 12:31

Αυτισμός: Οικογένεια και Συμβουλευτική

    Η ανακοίνωση της διάγνωσης ενός παιδιού με αυτισμό στην οικογένεια αναμφισβήτητα αποτελεί πρόκληση για όλα τα μέλη της. Η αναμενόμενη πορεία ζωής που είχαν ονειρευτεί και προσδοκήσει οι γονείς τίθεται υπό αμφισβήτηση. Τα συναισθήματα που εγείρονται από τη ματαίωση αυτή των προσδοκιών...

—————

2014-04-10 11:28

Τι είναι η αισθητηριακή ολοκλήρωση- Sensory Integration

Με τον όρο αισθητηριακή ολοκλήρωση ορίζουμε τη νευρολογική διαδικασία που οργανώνει τις αισθήσεις από το σώμα και το περιβάλλον και καθιστά ικανό το άτομο να χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά το σώμα του στο περιβάλλον. Η Dr. A. Jean Ayres ανέπτυξε τη γενική θεωρία της αισθητηριακής ολοκλήρωσης και της...

—————

2014-04-10 11:23

Γνωριμία με την εργοθεραπευτική παρέμβαση Constraint-Induced Movement Therapy (CIT)

Παραδοσιακά, η θεραπευτική προσέγγιση σε μία ημιπληγία θα είχε ως στόχο την εξομάλυνση του μυϊκού τόνου και την εκμάθηση φυσιολογικών προτύπων κίνησης με την ελπίδα οτι αυτό θα οδηγούσε τελικά σε λειτουργική βελτίωση της πάσχουσας πλευράς. Πρόσφατες μελέτες όμως που διερευνούν τόσο την φυσιολογία...

—————

2014-04-09 17:01

Η αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πολυμέσων Εκπαίδευσης (ΤΠΕ) σε παιδιά με αυτισμό και ελλειμματική προσοχή

  Η θεαματική ανάπτυξη της τεχνολογίας, καθώς και η σταδιακή ένταξή της στο χώρο της εκπαίδευσης, ώθησαν πολλούς επιστήμονες να ερευνήσουν κατά πόσο η αξιοποίηση των ΤΠΕ, θα μπορούσε να φανεί ωφέλιμη και σε άτομα με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, όπως παιδιά με αυτιστική διαταραχή, σύνδρομο...

—————

2014-04-09 08:54

Γνωριμία με τη μέθοδο TheraSuit

Αποτελεί ένα εντατικό και εξατομικευμένο στις ανάγκες του παιδιού πρόγραμμα θεραπείας, το οποίο εφαρμόζεται για 3-4 ώρες ημερησίως, 5 ημέρες την εβδομάδα για συνολικά 3-4 εβδομάδες. Το TheraSuit αποτελείται από μια ειδικά σχεδιασμένη δυναμική στολή και ένα σύστημα αναρτήσεων με ιμάντες, λάστιχα και...

—————

2014-04-07 20:09

Θεραπευτική Κολύμβηση και Άσκηση στο Νερό σε άτομα με Αυτισμό

    Η φυσική δραστηριότητα λαμβάνει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός υγιούς προφίλ του πληθυσμού (US Department of Health and Human Services, 1996), όμως σύμφωνα με τον Pan (2006; 2008) τα άτομα με αυτισμό είναι λιγότερο δραστήρια κινητικά σε συγκριτικά με τον τυπικό πληθυσμό. Έτσι,...

—————

2014-04-05 21:24

ΔΕΠ-Υ: τι είναι και ο ρόλος της εργοθεραπείας

Η διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ) – διεθνώς ADHD (Attention-Deficit Hyperactivity Disorder) είναι μια διαταραχή με δυσκολίες στην συγκέντρωση και στον έλεγχο των παρορμήσεων. Το παιδί γεννιέται με αυτήν, παρόλο που με την πάροδο την ηλικίας η ένταση των συμπτωμάτων...

—————

2014-04-02 09:53

H μέθοδος Institute of Neuro-Physiological Psychology (INPP)

    Η μέθοδος ΙΝΡΡ (Institute of Neuro-Physiological Psychology) εστιάζει στην ανίχνευση και αποκατάταση των συμπτωμάτων της Νευρο-αναπτυξιακής καθυστέρησης. Απευθύνεται σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και σε άτομα με προβλήματα συμπεριφοράς και συναισθηματικές...

—————